Åter till verkligheten

Det var med blandade känslor jag gick upp när klockan ringde i går morse. Hur kan nästan 6 veckor bara gå så fort? Samtidigt var det faktiskt roligt att börja jobba igen :-)

Sista helgen på semestern var vi som jag tidigare nämnt i Göteborg. Hade en mycket trevlig helg, men kan tyvärr inte visa några bilder för jag var så idiotisk så jag glömde kameran hemma. Hur kan man bara vara så dum?

Lägenheten vi hyrde var alldeles utmärkt, förutom att det var en enstående människa utan barn som ägde den. Det betydde att hon hade bokhyllor som var ca 50 cm höga. På den ena väggen hade hon också ca 2-300 cd-skivor i den höjden. Längst andra väggen låg det snygga buntar med tidningar och så lite LP-skivor, bara för att göra det ännu lite mer spännande ;-) Inte kul när det skall vara en liten drake där. Som tur var var det bra väder, så vi fick vara ute så mycket som möjligt.

Vi tog lilla draken med oss och gick på Liseberg. Där fanns faktiskt några karuseller hon kunde åka, fast hon inte är så stor ännu. Var många år sedan vi var där senast och det var lika trevligt som vi kom ihåg det som. Efter Liseberg gick vi och åt och när vi sen kom "hem" var det lagom att lägga henne, så hon inte hann gå bärsärk i lägenheten :-)

B börjar inte jobba förrän i morgon, så han har varit hemma och skött markservicen dom två senaste dagarna. Tror nog att jag skulle kunna vänja mig vid att ha en hemmaman, även om han naturligtvis ringde mig igår på jobb och frågade om vi hade något i frysen som vi kunde ha till middag. Han stod säkert bredvid frysen när han ringde.
Maten på bordet när man kommer hem är som sagt inte illa alls :-)

Sola med förstånd där ute ♥


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hoppas det går bra på jobbet. Semestern brukar av nån anledning bara springa iväg. En hemmaman hade inte suttit fel. Undrar hur jag ska klara vardagen när F börjar jobba igen i septemebr;-)

2009-08-05 @ 10:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0