Kräftskiva

Vilken härlig ledighet det har varit. I torsdags slutade vi båda vid lunch och sen körde vi till Åhus för jag skulle klippa mig. När det var klart körde vi till Eko och inhandlade bl a en ny kaffebryggare och naturligtvis en del annat smått och gott som man inte visste att man behövde :-)  Efter att ha inhandlat helgens middagsmat på Jontes Kött körde vi hem och påbörjade helgen. Till middag på torsdagen köpte vi färdigmarinerade grillspett.
Där var oxkött, fläskkött, ungersk korv och paprika på spettet och det var jättegott.

Fredagen gick jag lös på tvätten och fick undan i princip allting, även gästsängens lakan fick sig en rengöring. På eftermiddagen kokte jag kamben som sen lades i marinad för grillning på kvällen. En annan av våra absoluta favoriter. Lite stekt nypotatis och en sallad till och man har en perfekt måltid.

På lördagen var vi bjudna till B:s syster på kräftskiva, så vid lunchtid körde jag ner i byn för att köpa oss var sin baguette till lunch. Vanligtvis äter vi ju på kvällen, men tyckte att kräftor kan inte direkt var middag så vi fick nog ha lite på lunchen också. Fanns inte en baguette i hela Åhus. Kan tänka mig att dom fanns nere på stranden hos x antal sugna badande.
Fick köpa en påse pytt i panna, men med ett par stekta ägg gick det bra det också. Till kräftskivan gjorde jag en Västerbottenostpaj med kantareller. Ett ord bara, MUMS.

B och hans syster med lite kräftor


Idag har jag mest bara slappat och laddat inför nästa jobbevecka, medan B har varit riktigt flitig i trädgården.

Sola med förstånd där ute ♥

Kommentarer
Postat av: Jonna

Åååå vad gott med kräftor. Har jag nog inte ätit sen förra årets kräftskiva. Måste ha:-)...

2009-08-11 @ 11:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0