Bokrea och "symöte"

Har ni varit på årets bokrea? Jag tycker faktiskt inte att det är så bra som tidigare. Dom senaste åren har jag bara köpt kokböcker och ljudböcker och fr o m i år en ny kategori, barnböcker. På tal om barnböcker, ett tips. Var på biblioteket för att låna nya ljudböcker och då var där en bokhylla med "utgångna" böcker. Var även en hylla med barnböcker och jag köpte 5 st för en tia styck. Inte så farligt dyrt ........eller?

Dessa har jag hitintills köpt på årets bokrea.



En av anledningarna till att det inte kom något inlägg igår var att jag hade "symöte" här hos mig. Jag fick flexa ett par timmar och hasta hem för att förbereda inför kvällen och när "tjejerna" sedan gått, orkade jag inte.

Jag började med ett glas Martini med lite olika "nyttiga" nötter som snacks till det. Sen fick dom detta till huvudrätt.
Fyllda lammfärsbiffar med ungsbakade rotfrukter, blandad sallad och oliver.


B fick i uppdrag att fotografera maten, därför saknar denna tallrik en väsentlig sak. Tzatziki, för det äter inte han, men vi andra smaskade i oss även det. Lammfärsbiffarna var fyllda av en "kräm" av fetaost och soltorkade tomater. Egentligen vet jag ju att det heter rotsaksratta....... men det kan jag inte stava till så det får heta ungsbakade rotfrukter, och det är ju precis vad det är :-) Vad gäller salladen så köpte jag färdig blandsallad, hade i sparris och avokado och toppade med lite citronolja. Mums. Till kaffet gjorde jag det enkelt för mig själv och bjöd på en färdig Dajmtårta. Detta blev uppskattat och alla var nöjda och belåtna när dom gick hem :-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Men åååå vad gott, snålvattnet rinner på mej här nu:-). Tack för tipset om billiga barnböcker, ska kila inom bibblan imorgon och se om jag hittar nåt till mina töser.

2009-02-26 @ 11:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0