Boktips

Detta är ett boktips till alla mor- och farföräldrar, eller kanske till småbarnsföräldrar att ge till mor- och farföräldrarna. Fick denna i julklapp av dotterns familj och den kommer jag att ge till lilla draken om sisådär en 18-20 år och då kommer den förhoppningsvis att vara fullskriven.



Boken kommer alltså att handla om mig och mitt liv från det att jag föds, men den börjar med att jag berättar om mina känslor när hon själv föddes. Sen fortsätter den med hur vi bodde när jag var barn. Hur skolan funkade, vilka ämnen jag tyckte om. Mina föräldrar och syskon. Vad jag gjorde på min fritid. Vad jag tyckte om för musik, film, böcker.
Hur hennes morfar kom in i mitt liv, om vårt liv tillsammans, om hennes mamma och morbror som barn. Här kommer även hennes morfars föräldrar med på ett hörn :-)

Ja, ni förstår säkert nu. Det är en helt underbar bok som säkert kommer att kräva mycket jobb. jag leta gamla kort och scannar och har mig, men det kommer säkert att vara jättekul och jag är övertygad om att lilla draken kommer att uppskatta den när hon blir vuxen. Det är ju faktiskt så att många saker glömmer man att föra vidare, och sen plötsligt en dag är det för sent. Med denna bok har jag förhoppningsvis tid på mig att berätta om hennes rötter på "vår sida".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0