En lat dag

Idag har vi gjort absolut ingenting. Satt i soffan tidigare idag och tänkte att jag skulle kanske skriva ett inlägg här, men sen tänkte jag kanske inte......vad skall man skriva om när det inte hänt något och man inte varit utanför dörrarna.

Har tittat på skidskytte och det gick ju bra. Duktig tjej den där Helena. Skidskytte är en sport jag gillar för den är så oförutsägbar. Många sporter vet man nästan innan tävlingen börjar vem som skall vinna, och hur kul är det på en skala??
I skidskytte kan dom leda stort inför sista skjutningen och efter den ligger dom på 10:e plats. Sånt skapar spänning.

Nu är det mest upphetsande som händer i detta huset att B lagar middag. Revbensspjäll, kokta grönsaker, kokt potatis och brun sås. Jag tycker också det är gott, men behöver jag nämna att B går lite i spinn när han får "riktig" söndagsmiddag som han uttrycker det. Skall också nämna att han oftast får "riktig" söndagsmiddag. En "oriktig" söndagsmiddag kan vara t ex pasta av olika slag, korv, fisk, om det inte är "fin" fisk som hälleflundra eller lax ;-)

Det är inte ovanligt att B lagar middag. Oftast minst en dag på helgen och då framförallt lördagen. Han är suverän på att steka panerad fisk och liknande. Ett sånt tålamod. Han står och glor på fisken hela tiden. Skall jag göra det, har jag en tendens att skruva upp värmen så det går lite fortare, samtidigt kan det ibland bli lite mörkt :-)
Tänk att när vi flyttade ihop för XX antal år sedan, kunde han koka tevatten, men där slutade dom kulinariska färdigheterna. Han har jag uppfostrat väl ;-) iaf vad gäller den biten.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Visst är det gött när mannen lagar mat till en då och då och man bara får njuta av den?

2009-02-23 @ 09:55:50
Postat av: Anna, nu med liten krypdrake

Håller med! Försöker få R att göra nån god gryta till oss idag. Han påstår att han inte kan men jag vet nog.. Den lätte tänker jag inte gå på igen :)

2009-02-23 @ 15:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0