Fanns där en baktanke kanske?

Som jag nämnt tidigare så har lilla draken det mesta även här hos mormor och morfar. När hon kommer behöver dom endast packa kläder till henne. När hon kom i fredags blev jag en aaanings fundersam.  Hon hade på sig långbyxor, kalasbyxor och en tröja, det var väl helt ok. När jag packade upp hennes väska fanns där ett par mjukisbyxor, som visade sig sluta vid knäna, kalasbyxorna hon hade på sig visade sig börja (alltså själva byxan) vid knäna, ett par strumpor, en tröja, två klänningar,  två overaller samt två par vantar. Lilla drakmamman, vad tänkte du på när du packade egentligen???
Den frågan ställde jag när hon ringde senare, och det fräcka lilla stycket svarade: Då får du väl göra något åt det då ;-)
Om det nu är någon som läser här och inte känner oss annat än genom bloggen, så är detta inte bokstavligt menat av drakmamman. Tvärtom, brukar jag få lite småskäll för hon tycker att jag handlar för mycket.

Drakmormor kunde dock inte se sin lilla älsklingsdrake gå runt i kläder som borde lags undan för evigheter sedan utan gjorde som drakmamman antydde och gav sig naturligtvis genast ner i den lokala barnklädesaffären.

Köpte ett par mjukisbyxor och ett par strumpbyxor så det stackars barnet kunde vara vettigt klädd. Samtidigt råkade det slinka ner ytterligare ett par småsaker i påsen. Undrar hur det gick till ;-)

En söt helfordrad meex klänning samt en liten blus av samma märke. Blusen är lite utanpåmodell med vidd nertill


Pratade med lilla drakens gammelmoster (det är du ju faktiskt, din lilla tösasnärta) och hon sa att jag genast måste ta en kort när hon är klädd i sin nya kreation och lägga in det på bloggen. Så Annette, här kommer det :-) Strumpbyxorna är dom jag köpte. Tyckte svart kunde vara lämligt så dom passade till klänningen.


Förresten, glömde nog nämna att mannen kom hem med tulpaner, alla hjärtans dag till ära :-)


Nu har lilla draken åkt hem och mormor och morfar får nog ta och vila upp sig lite så dom orkar med arbetsdag imorgon :-)


Kommentarer
Postat av: annette grönvall

2009-02-15 @ 18:06:29
Postat av: annette grönvall

så fin hon blev den lilla draken.svarta strumpbyxor passade jättebra till,hon är nog den bäst klädda lilla drake jag känner:)tack för bilderna blev glad över att se henne så fin kram gammelmoster

2009-02-15 @ 18:11:01
Postat av: Anonym

Fina kläder, tur hon har dej C så hon slipper se ut som en tattare:-)

2009-02-16 @ 15:22:46
Postat av: Jonna

Fina kläder, tur hon har dej C så hon slipper se ut som en tattare:-)

2009-02-16 @ 15:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0