Fredagsgott

Läste i en kommentar att jag inte lagt ut bilderna fort nog, men jag var totalt slut igår och nu på morgonen har jag faktiskt tittat på skidskytte, men nu kommer dom :-)

Som sagt, B fyllde år igår och den mest uppskattade gästen var den här lilla damen



Det var bara ett litet "kalas" med den allra närmsta familjen. Favoritkillen mådde inte bra och kunde inte komma. "Svärsonen" hade ont i lilla tanden och kände inte för att vara social, vilket man kan förstå, ont i käken är INTE kul. Våra två favorittjejer kom dock



Skulle ju duka lite extrafint och när jag var på Maxi ( just de', på en FREDAG) på förmiddagen hade dom årets första



Påskliljor är en av mina favoritblommor och jag blev så glad av att bara se dom. Man får hopp om våren :-)

Lite mat hade vi också. Jag har ju sagt att vi skulle lyxa till det lite extra idag och detta var vad som bjöds på. En härlig fisk- och skaldjursgryta med nybakat Focacciabröd, som jag glömde ta bild på, men det var faktiskt jättegott. Nu vet jag att vissa som läser denna blogg inte tycker att det låter ett dugg gott med fiskgrytan, men det var det faktiskt :-)



Till dessert hade vi B:s favorit. Mandelkorg med vispgrädde, hackade valnötter och honung. Dottern tyckte att det blev lite väl mycket grädde och valde vaniljglass med bara en liten klick grädde istället.



Efter denna måltid var vi så mätta så vi skulle kunna ......... och det är också anledningen till att det inte kom något inlägg igår. När tjejerna åkt hem hamnade jag på soffan och sen var det bara att stappla därifrån till sängen ;-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ha ha, var kommentaren om fiskgrytan till mej:-)... Men resten lät jättegott C, jag lovar. Speciellt efterrätten.

2009-02-21 @ 12:41:00
Postat av: Drakmormor

Ja vännen, den var delvis till dig, men också till min kära syster, som jag inte tror hade uppskattat den så där särskilt mycket ;-)

2009-02-21 @ 15:02:16
URL: http://sissar.blogg.se/
Postat av: annette grönvall

jodå jag hade nog slurpat soppan bara jag sluppit musslorna,jag kunde tagit extra av havskräftorna istället :)jag har faktiskt blivit lite bättre,inte fullt så kräsen som innan.men bara lite haha.kram på er

2009-02-22 @ 08:37:07
Postat av: annette grönvall

ps:desserten hade jag nog kunnat äta några stycken av

2009-02-22 @ 08:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0