Helg

Så var det helg, i alla fall vad gäller jobbet. En annan har det ju rätt så bra och jobbar bara 3,5 dag i veckan, därför har jag nu påbörjat min helgledighet :-)

Då kommer vi till 10.000 kronors-frågan. Vad skall jag göra med min helt lediga eftermiddag. Där finns en del alternativ för dagen faktiskt. Som ni kanske kommer ihåg kom jag undan städningen förra helgen när lilla draken kom på besök, så nu har dammråttorna disco i alla rummen. Det kan möjligtvis behöva åtgärdas. Har också i ett svagt ögonblick lovat att baka kanelbullar till bonusbarnbarnet till på lördag när vi skall ner där. Dom lär inte hoppa in i ugnen helt själv, får nog ge dom ett handtag i dag eller morgon, annars är jag illa ute. Eller det allra bästa alternativet, jag struntar i allt och sitter här och surfar lite på nätet istället.

Nej, jag kan faktiskt inte göra det sista alternativet. Måste nog ta och säga till mig själv på skarpen att logga ut härifrån och se till att få något gjort. Återkommer senare, så får vi se vad som blev gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0