Hur är det med svenskan?

Jag tycker om ord och jag är bra på ord men ibland när jag läser igenom mina inlägg, så undrar jag vad jag tänkt på när jag skrev. Det är en massa stavfel och syftningsfel och jag vet inte vad. Sen märker jag också att jag tänker meningarna i huvudet medan jag skriver och om ni inte lägger betoningen av orden på samma sätt som mig när ni läser dom, så kan det bli hur konstigt som helst. Så nu vet ni det, ni måste betona orden på samma sätt som mig när ni läser ;-)

Tror det var i morgonens inlägg som jag t.ex hade skrivit dotterna. Vad är det för ord? Dom som inte känner mig kan ju tro att där skall stå döttrarna, men jag har bara en dotter, så det skall stå dottern :-) Skall försöka vara lite mer noggrann vad gäller korrekturläsningen innan jag klickar på publicera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0