Kors i taket!!!!!

Jag jobbar på en skola. Sitter på expeditionen och tackar gud för att jag inte är lärare ;-) All beundran till lärarkåren som bara orkar med det, jag hade hamnat på "Gula huset".

Nåväl, det var inte det jag skulle skriva om. Rektorn på skolan har varit hemma och sjuk!!!! Han hade fått influensan. Pratade med honom om det igår och sa då att "på dom 10 åren jag varit här har du inte varit hemma och sjuk en enda dag". Hans svar var då "jag har inte varit hemma och sjuk en enda arbetsdag på 43 ÅR". Detta var första gången i hans yrkesverksamma liv som han varit hemma. Det är ju helt sanslöst. Därmed inte sagt att han inte varit sjuk. Han är av den sorten som måste vara totalt däckad för att vara hemma. Han sa också att han var så lojal så han hade varit sjuk på helger och lov :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0