Nu är det dags att barnsäkra

Det har väl inte undgått någon att den lilla draken har börjat krypa. Det betyder att vi nu måste börja se över vad som kan vara lite farligt här. Om vi överhuvudtaget skall kunna släppa henne ur synhåll måste vi ha en grind för trappan. Valet föll på denna. Den verkar vara jättebra. Man monterar den och sen sitter den där och man drar för och bort ungefär som en rullgardin, vilket ju betyder att vi inte behöver plocka fram och sen ställa undan varje gång hon kommer. Den är också helt slät, så hon kan inte klättra på den. En sån skulle vi haft när du var liten Anna ;-)

När vi gjorde om i köket för ett par år sen, installerade vi som så många andra nästan bara lådor nertill. Detta betyder att jag måste kolla igenom vad jag har där egentligen fram tills dess vi fixat något barnsäkert där också. "Det är bara att köra ner en pinne genom alla byglarna" sa B. "OK, du kan börja tälja, vi behöver 8 st" svarade jag. Vi har även en apotekarbänk med vad som verkar vara ett otal lådor. Får nog kolla igenom vad som är i dom understa :-)
Någon som har ett annat bra tips på hur man säkrar lådorna, vill helst inte ha dom där "sviktande" sakerna. Dom hade vi när våra egna barn var små, och jag hade problem med dom redan då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0