Oranga kuvertet

Idag kom oranga kuvertet. Upptäckte då att jag löst mitt viktproblem. Jag bara väntar tills jag går i pension, så kommer jag med automatik att gå ner i vikt. Jag kommer inte att ha råd att leva. Det var ingen rolig läsning, men så kom jag till sista sidan, där stod det "Så kan du begära ombrövning av beslutet" och då blev det genast intressantare. Tydligen kan man skriva till Försäkringskassan och ange vilket beslut som ska omprövas, hur jag vill att det ändras och varför.

Det låter ju inte så dumt. Så nu är det bara att skriva att det är pensionssumman som skall omprövas. På frågan om hur jag vill att det ändras, så vill jag att dom höjer den och på frågan varför, är svaret att det är för lite. Jösses, var det inte svårare än så här? Undrar om dom bryr sig??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0