Sportlov

Jag jobbar som jag tidigare nämnt på expeditionen på en högstadieskola. Något som är rätt roligt är att folk automatiskt förmodar att ingen jobbar på en skola för att det är lov. Jag brukar säga att det är då vi verkligen jobbar :-)

Där är massor av aktivitet på en skola under lovet. Rektor, expeditionspersonal, vaktmästare, lokalvårdare, matsalspersonal för att bara nämna några och vi får alla massor gjort för det är lugnt för en gång skull :-) Inga telefoner som ringer och inga ungar som kommer och kräver än det ena och andra och det skall vara meddetsamma.  Jag är mycket förundrad över hur tillgänglig en rektor (både på gott och ont) är i dagens skola. När jag gick i skolan visste jag inte ens vem rektor var. Han var bara ett namn. Så nu njuter vi av lovet och jobbar på för fullt. Men det konstiga är att hur skönt det än är att det är tyst för en gång skull, så efter en vecka eller två, börjar man faktiskt sakna odjuren ;-)
Det finns nämligen få saker som känns så tyst och ödsligt som en skola utan elever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0