Vi kvinnor skulle bara veta......

hur det är när en man är förkyld. För tillfället vet jag. Det är inte kul.......för kvinnan. Mannen är fortfarande sjuk. Visserligen tror jag febern gått ner lite men det har brutit ut en rätt så rejäl förkylning. Efter en rad samtal till jobb:
Var är panodilen? - Där dom var förra gången du behövde en.
När kommer du hem? - När jag jobbat klart mina åtta timmar.
Vad skall vi har för mat? Har vi nått i frysen? - Sedan när har jag frysen med mig på jobb?

Ja, ni förstår, man blir lätt irriterad. När jag sen kommer hem så måste det analyseras ingående HUR många panodil han tagit. NÄR han har tagit dom. HUR mycket papper han har snutit upp under dagen, och andra sådana där livsavgörande saker. Jag finner det lite märkligt att när mannen i mitt liv är sjuk så är han så sjuk så jag måste komma hem och laga mat åt honom. När jag är sjuk tycker han att maten skall vara klar när han kommer hem för jag har ju varit hemma hela dagen och när jag då utbrister med min allra ynkligast röst "men jag är ju sjuk" tittar han på mig och det står "OCH" i hela hans ansikte.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Du förstår väl varför vi kvinnor fick de hårda sakerna på vår lott här i livet? Som att vara gravid, föda barn, mensvärk mm??? Om det skulle fallit på mannens lott skulle hela det manliga släktet varit utdött för länge sen:-D....

2009-02-04 @ 10:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0