Dagens rubrik

Denna gillade jag verkligen "Lättare att lära - med lite vin".
Som vanligt stannar jag vid rubriken, annars är risken stor att min tolkning inte helt överenstämmer med verkligheten. Samtidigt är "lite vin" ett rätt så subjektivt uttalande. Vad är lite vin? Jag väljer att tolka det som att den mängd jag dricker är alldeles lagom för att jag om ett par år kommer att vara så sprängfylld av vetande att jag kan vinna 1 miljon dollar i     tv-tävlingen "Are you smarter than a fifth grader".

Har ni förresten sett något av detta program. Det är helt sanslöst. Visserligen är dom tävlande dumma som spån och behöver hjälp av typ 10-åringar. 10-åringarna å sin sida är smarta som rackarns. Jag orkade med ett halvt sen var jag tvungen att slå över. Varför måste amerikanare skrika så mycket? Och varför måste dom ha så gälla röster. Jag blir helt förstörd. Orkar inte med det. Det sista stycket här har inget med dagens rubrik att göra, men det förutsätter jag att vi smarta, coola, lågmälda svenskar begriper ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0