Föreläsning

Idag har jag varit på en härlig föreläsning. Det var Mia Törnblom (Ni vet hon med - Självkänsla nu) som naturligtvis snackade om självkänsla. Först blev jag lite orolig, för hon började med att säga att självkänsla och självförtroende inte är samma sak. Shit tänkte jag, jag kanske inte är så bra som jag tror ;-) för det var betydligt bättre att ha en massa självkänsla än en massa självförtroende och mitt självförtroende har det aldrig varit något fel på. När hon sen förklarade skillnaden på de båda sakerna så visade det sig att det till mycket hänger ihop och jag har nog så det räcker av båda delarna :-)

Mia Törnblom var en otroligt intensiv, rolig och snabbtalande stockholmska. Till att börja med tyckte jag nästan att hon var lite jobbig, för hon pratade mycket utpräglad stockholmska, hon pratade mycket fort och hon for runt och gestikulerade så man hade fullt upp med att hålla reda på var på scenen hon var, men det blev bara bättre och bättre ju längre föreläsningen höll på. Hon var ganska utlämnande och berättade (vilket jag absolut inte visste) att hon varit heroinist, kriminell och hemlös under många år. Jag blev så fascinerad att jag var tvungen att köpa hennes självbiografiska bok som naturligtvis såldes där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0