Halm i tofflorna

Här nere i södern, där jag bor, har vi ett uttryck som heter att den eller den har "halm i tofflorna" vilket betyder att dom har tur. I vår familj är det inte jag som begåvats med detta, utan det är mannen och då framförallt vad gäller arbetsplatsens konstförening. Nu har det varit dragning igen och naturligtvis vann han. Jag tror vi har minst 7-8 st som han vunnit genom åren.

Denna vann han i år



Den är gjord av Ragnhild Fredell och heter "Snögubben". Det måste vara en skånsk snögubbe, för det är bara här nere som vi har svart äcklig snö :-)
Detta konstverk passar dock tyvärr inte in hos oss, men jag skickade ett MMS ( jag kan det också!!!!!!) till dottern och hon paxade den bums medetsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0