Hos tandhygienisten

Idag har jag varit hos tandhygienisten. Jag är nog en av få personer som inte tycker att det är en fruktansvärd upplevelse, men så länge hon håller den där ultraljudshistorien ifrån min mun är det hel ok tycker jag. Det får bli dom gamla hederliga krokarna. Jag tycker inte är särskilt obehagligt.

I vilket fall som helst sitter jag där i stolen och är färdig och så säger hon vad det skall kosta. Jag höll på att ramla av stolen. I positiv bemärkelse vill säga. 332 kronor ville dom ha av mig. Vet inte när jag betalade dom summorna senast. Tycker att dom senaste åren har det i princip varit inträdesavgiften på mottagningen. Ja positiv och positiv förresten, anledningen till att jag inte behövde betala mer var ju att jag lagt X antal kronor där tidigare under året.

Nu är det tydligen så att vi har fått en ny tankvårdsförsäkning och mitt motto när sådana där försäkringsgrejor kommer på tal är "ja, ja, det ordnar sig säkert". Jag orkar bara inte sätta mig in i det. Detta var dock lite positivt. Tydligen är det så att det kommit ett visst "högkostnadsskydd" även vad gäller tandläkarkostnader. Man räknar 1 år fram i tiden från det första behandlingstillfället och när man sen kommit upp i 3.000:- från man 50% rabatt. Så nu har jag bokat både tankläkarbesök + nästa hygienistbesök innan mitt år gått ut. Gud, vad jag kommer att tjäna pengar. Hördu lilla draken, vad skall vi göra med dom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0