En hel massa....

Det har ju varit "tyst" ett tag på denna sida, så jag tänkte att det skulle bli lite uppdatering nu.

Var ju som jag tidigare nämnt ute och shoppade en del i torsdags. Sonen fick ett tält som det inte finns några kort på. Dottern fick trädgårdsredskap. Och är inte dessa lite "söta". Kan man kanske bli lite sugen att jobba med :-)


Naturligtvis blev det mest till lilla draken. När blir det inte de´. Hon fick bl a T-shirt och capribyxor


Sen fick hon denna lilla söta T-shirt som jag visste att drakmamman tyckte om


Lite strumpor är ju aldrig fel. Visst är dom randiga läckra


Som pricken över i:et köpte jag denna jeans-jacka. Vet att drakmamman har letat efter en och denna var så mjuk och skön samt precis den modell jag tänkt mig


Allt detta inköptes i NamneIt-butiken här i stan. Måste nog utnämna den till en av favoriterna :-)

Nämnde nog tidigare att det även blev ett regn- och vindställ till mig själv. Kors i taket ;-)
Gillade att det var två-färgat med röd jacka och svarta byxor


Sen åkte jag ner till Sjöbo och så här fin blev lilla draken i sin nya jacka :-)


På fredagen åkte vi in till Ystad och åt lunch på Max. Hade nog tänkt oss något mer "fansy" men där var stängt, och hur snopna blev inte vi? Där var stängt mellan 14.00-17.00. Så är det på lite mindre orter :-) I vilket fall som helst fick jag dagens första "utskällning". Lät nämligen lilla draken dricka av min Sprite och det gillade inte drakmamman alls.

När vi kom hem gick vi ner och handlade lite kvällsmat. Blev fläskfilé och sallad. Då kom dagens andra "utskällning". Drakmormor köpte nämligen choklad till sin lilla drake. Lilla draken skällde inte så mycket utan smaskade i sig sitt choklad. Mmmmmm..... så gott


På lördagen körde jag hem och då minsann blev det grillkväll och dopp i poolen hos B:s syster. Hon hade grillat         Mat-Tinas hela kyckling. Åhhh så gott. Kan verkligen rekommendera det. Någon gång i sommar skall vi prova, kommer kanske något foto då :-)

Sen var det Mors dag och på förmiddagen ringde drakmamman och sa att dom kom upp och att hon tyckte att morfar kunde bjuda mammorna på middag ute. Tyckte även jag var ett alldeles utmärkt förslag, så det bestämde vi genast utan att fråga.

Vi gick bort till B:syster och solade i det underbara vädret. Passade även på att ta ännu ett dopp i deras pool. Fick inga bilder från poolen, men vi ska dit nästa lördag också och bada och då minsann skall jag inte glömma att ta lite bilder :-)

Så mysigt i solen


Sen fick vi fika med glass. Mums


När vi kom hem ville lilla draken leka i rabatten vid altanen. Morfar lät henne hållas och såg till så att hon inte ramlade (när våra egna barn trampade i rabatterna blev det ramaskri). Lek i rabatterna blir man ju ganska smutsig av så det blev
till att göra en liten snabbtvätt :-)


Sen åkte vi ner till hamnen och gick på Åmunds. Beställde ribs och lax och delade mellan oss. Så gott. Perfekt avslutning på en perfekt helg :-)

Var rädda om er där ute♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0