Jäkt och stress

När man som jag jobbar på en skola och har hand om administrationen finns det vissa perioder på året som är lite extra stressiga. Det är när ett nytt läsår börjar och så är det när det är dags för betyg. Nu är det som väl dom flesta vet dags för betygen och nu på våren ha det även varit nationella prov som skall rapporteras in till SCB. Snacka om stress, jag är totalt slut varje dag när jag kommer hem. Vet inte hur många gånger jag förklarar om 1:or och 2:or och skillnaden på steck och utelämnat tecken. Tänker inte tråka ut er med att förklara vad jag menar, skriver det mest för min egen fustrations skull. Kan bara konstatera att hur många gånger jag än förklarar så kommer samma frågor tillbaka om och om igen. Vet ju inte vem som är inne här, så jag slutar nog min tirad nu ;-)

Vill dock bara meddela att det kan bli lite glest mellan inläggen fram till skolavslutningen nästa fredag, hjärnan känns som mos efter arbetsdagarna och kreativiteten är inte på topp precis :-)

Var rädda om er där ute ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0