Vad händer här?

Inte mycket måste jag erkänna. Har börjat nerräkningen mot semestern, fast jag skall jobba nästa vecka också. Känner att i år skall det verkligen bli välbehövligt med semester.

Körde som jag nämnde tidigare ner till Sjöbo i söndags. Hade en härlig dag med lilla draken, som blivit en liten klätterdrake. Det skall klättras på allt och här hemma klättrar hon till och med på morfars chipspåsar, som hon då först slängt på golvet. Ni kan ju själv räkna ut hur populärt det är :-) Dom är ju i och för sig inte så där jättestora så hon kommer inte allt för högt upp, framför allt inte när hon har krabbat rubbet :-)

Körde hem tisdag morgon, för då skulle jag jobba. En anings jobbigt att ge sig iväg strax efter 06.00 men inte allt för besvärligt.

Ikväll är det ett efterlängtat härligt väder. B och jag har varit ute på en promenad. Vi går bl a i ett område där dom håller på att bygga nya hus, och det är rätt så roligt att se hur det framskrider. Nu hade vi inte gått där på ett tag och det hade hänt massor.

Nu kom precis B in och nästan orsakade mig en hjärnblödning. Vi har ju tallar på tomten och dessa blommar ju nu, vilket har till följd att allt är täckt av ett gult lager frömjöl.  Nu kom han precis in och ungefär följande samtal följde

B: Nu har jag spolat av frömjölet på fönsterblecken.
J: Vadå spolat. Inte med slangen väl?
B: Jo, naturligtvis med slangen.
J: Men hur kunde du undvika att träffa fönstren?
B. Undvika att träffa fönsten? Det kunde jag naturligtvis inte.
J: Men då blev dom ju alldeles prickiga.
B: Ja, men jag fick inte bort allt, så du får nog torka med trasa också.

Detta betyder alltså att nu måste jag inte bara torka fönsterblecken, jag måste putsa fönstren också. Han har alltså skapa dubbelt arbete till mig. SUCK!!!

Var rädda om er där ute ♥

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja, har man inte arbete så skaffar man sej;-). Härligt att du fick en bra dag med tjejerna. Glad midsommar på er!

Kram

2009-06-18 @ 21:05:22
Postat av: Anna

Fan att min far va så rolig hade jag ingen aning om.. ;)

2009-06-22 @ 20:22:03
URL: http://houseofsra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0