Lilla draken 1 år

Så har vi då haft kalas i dagarna två för lilla draken. Om någon mot förmodan har missat det så fyllde hon 1 år i  tisdags :-)

I tisdags efter jobb körde vi ner för att gratulera vår lilla prinsessa och det första hon gjorde var att krama om morfar, efter det gick hon bort till mormor och gav även henne en kram. Vi bara smälte :-)

Så här söt var lilla "amishflickan" på sin födelsedag


Som jag tidigare nämt köpte vi bland annat en tripp-trappstol till henne


Vi fick fylld grillad fläskfilé och potatisgratäng. Mycket gott och sen blev det marängtårta. Mums


Efter kalaset åkte flickorna med oss hem för på onsdagen skulle vi ha kalas här hemma för släkt och vänner som bor på detta hållet. Lilten var rätt trött efter födelsedagen och sov ända till 07.30 på onsdagen, men sen var det full rulle hela dagen. Vi började med frukost, sedan var det dags för ett bad. Drakmamman och lilla draken badade tillsammans och sen hämtade jag lillan så även mamma kunde tvätta sig.  Medan flickorna badade hade jag varit i källaren ett par gånger. Torkade henne och släppte ner henne på golvet. Tänkte att jag skulle ta ett par kort på den lilla nakenfisen :-)
Precis när jag tryckte av detta kort trodde jag att jag skulle få hjärtstillestånd. Såg i linsen att jag glömt dra för grinden efter senast turen ner till källaren, och som ni ser har liten sikte på trappan. Fick som tur är tag på henne innan hon hann fram.


Sen tog vi en tur till stan och inhandlade en del onödigt :-)  Näst på tur stod Maxi och sen hämtade vi upp morfar som skulle passa liten med vi förberedde kalaset. Bestämde oss för att bjuda på kycklingfilé fylld med fetaost och soltorkade tomater samt rotsaker i ugnen och 3 smarriga såser till det. Dottern klagade på att vår ugn var för dålig, kycklingen fick inte färg och den fick stå inne så länge att den faktiskt blev lite torr. Dock blev tårtan ett mästerverk. Drakmamman är så duktigt på prinsesstårta. Denna gjorde hon till sin egen lilla prinsessa


Sen fick lilla draken ta på sig sin fina present från morbror F. Så här fin blev hon då


Det var en helt underbar kväll och det hann bli en hel del lek innan vi gick in.  Åka på flaket på lastbilen var jättekul. Denna lastbil var faktiskt morbror F:s när han var liten. Ibland är det bra att ha en hamster, jag menar alltså B ;-)


Sen var två dagars firande över. För lilla drakens familj återstår en dag då "Malmöfolket" skall komma, men mormor och morfar har firat klart 1 års-dagen :-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Åh vilka fina bilder! Så ledsen för vi missade kalaset. Hoppas vi kan ses allihop hos er i sommar en kväll och grilla eller nåt istället???

2009-05-22 @ 19:40:55
Postat av: Drakmormor

Hej vännen, hoppas du mår bättre nu. Roligt att höra av dig. Klart vi tar en grillkväll senare i sommar :-)

2009-05-23 @ 00:12:47
URL: http://sissar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0