Premiär

Jag kom iväg på min promenix som jag skulle i förmiddags, men när man inte jobbar så blir det inte så många steg annars under dagen så måste nog göra något mer. Återkommer till det.

Idag har vi haft grillpremiär. Har visserligen grillat nere hos A och R en gång i år, men inte här hemma.  Hade revben, så himla köttiga och goda. Inhandlade hos Jontes naturligtvis. Knepet när man grillar saker med ben är att koka det innan. Dessa revben lät jag koka ca 1 timme och sedan hällde jag på marinad medan köttet var varmt. Det blir så himelskt. När man sen börjar grilla är det i princip bara att köttet skall bli varmt och få grillyta.

På typiskt manligt manér måste man bara stå och glo på köttet hela tiden. Man kan bara göra en sak i taget :-)


Så här gott såg det ut på grillen


Både B och jag anser att en sallad med lite citronolja och ett gott varmt bröd är det bästa till grillat, så våra tallrikar såg ut så här innan vi högg in på det. Till det ett glas gott rött och det kan inte vara bättre :-)


Jag behöver som sagt göra lite mer än förrmiddagsrundan, så efter maten fick jag med mig B ut på ännu en runda. Visserligen var det en del stön och stånk, men det var en alldeles utmärkt runda här upp på området. Nu har jag alltså två rundor att välja mellan och det är rätt bra, för det kan kanske bli lite tråkigt att gå samma om och om igen. Den nya rundan var på ca 4500 steg, så nu står räknaren på 12968 för idag. Inte illa. Ni ser, jag håller nog på att bli lite besatt ;-)

Var rädda om er där ute//kram


Kommentarer
Postat av: Jonna

Men mmmmmmmmmm vad gott det låter och ser ut!!!!

2009-05-02 @ 10:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0