Så var det helg

Då var man hemma igen och återigen alldeles ensam. Visst är det synd om mig, fredagskväll och B lämnar mig alldeles själv och kommer inte hem förrän imorgon. Dom är på "kontorsutfärd". Jag brukar lite småsurt säga att utfärder är över dagen, annars är det minsann mer än en utfärd. Då är det ju även så att han varit i Stockholm tidigare i veckan, åkte på tisdagen och kom hem igår, och sen då direkt iväg imorse igen. Kan väl uttrycka det som så att han inte ligger på så där hemskt många pluspoäng för tillfället ;-)

När nu B övergav mig vind för våg åkte jag ner till Sjöbo och var hos flickorna ett tag. A fyllde ju år i tisdags, så jag passade barnen medans A och R gick ut och åt.  M2 och jag åt pizza, faktiskt riktigt nykommet och gott, är inte så ofta vi äter det här hemma nu för tiden.

Onsdagen slappade vi mest. Var skapligt väder och lilla sötnosen fick prova sin nya sol-byxdress. Hur fin är inte hon???


Med ett par strumpbyxor under gick det alldeles utmärkt att börja använda dressen redan nu.

Fick även ha på sig lilla solhatten när vi var ute. Go` som en liten pralin :-)


Torsdagen fick jag gå upp tidigt för att köra direkt till jobb. Var inga problem, blev lite trött på eftermiddagen bara :-) inte tusan är jag van att gå upp 05.30.

På kvällen hade jag bestämt träff med Susanne, en fd arbetskamrat. Vi skulle gå ner i byn och äta och skvallra lite. Vi brukar göra det ett par gånger om året. Alltid lika trevligt. Vi åt båda laxplanka, vilket var riktigt smakligt. Satt kvar i 3 timmar och bara snackade och hade jättetrevligt.

Var rädda om er där ute ♥


Kommentarer
Postat av: Jonna

Men usch vad trist att B lämnat dej nu igen! Nu får han allt se till att vara hemma med sej ett tag;-)

2009-05-15 @ 17:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0