Vad blev det för mat?

Vår frys är alltså proppfull. Av mat och is!!
Nu har jag sagt åt B att om vi så måste äta korv (inte precis min favoriträtt, ryser av bara tanken) sju dagar i veckan, skall frysen tömas och avfrostas. Det är nämligen kanske inte precis läge att ställa ut fryslådorna i 15 graders värme medan man avfrostar. Vi började denna vecka så denna helg har vi bara ätit "skåpmat".

Idag blev det ungsbakad kassler, kokt potatis, sås gjord på vispad grädde, majonäs, tomat och gruka. Lite brevid ett par ärter. Är det någon där ute som kan gissa att jag gillar gröna ärtor :-)


Efter maten gick vi åter ut en sväng, och återigen var det inga problem att få med B, även om han stönade och stånkade på vägen :-)  Ikväll blev det långa rundan och nu står stegräknaren på 12211 och jag är rätt så nöjd med mig själv. Har 10000 som mål varje dag.

Nu skall jag gå ner och parkera mig framför TV:n och titta på en av mina favoritserier genom tiderna. Hedebyborna. Gick tidigare ikväll medans vi var ute och gick, men kom som tur var ihåg det och satte igång videon. Hoppas jag inte blir besviken, vilket inte är helt ovanligt när man skall se något som man gillat tidigare.

Var rädda om er där ute//kram

Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch och fy vad jag lider med dej som måste äta korv! Verkligen inte min favorit heller!!! Men kasslerna såg däremot inte fel ut:-). Kul att B börjat hänga på dej när du går ut, alltid lättare att komma ut då.

2009-05-03 @ 20:12:26
Postat av: Anna R, nu med liten drake

Alltså vad har du gjort med min far?? Promenad 2 dagar på rad, har han slagit huvudet eller? ;)

2009-05-03 @ 23:33:48
URL: http://houseofsra.blogg.se/
Postat av: Drakmormor

Anna: det är till och med 3, och han gjorde det frivilligt :-)

2009-05-04 @ 18:38:41
URL: http://sissar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0