Vad blev det för mat?

Ja, mat blev det, men inga foton. Glömde alldeles bort att ta kort på maten för jag hade fullt sjå att fota denna lilla läckerbit :-)


Flickorna kom upp på en liten "snabbis". Åker hem imorgon igen, men vi är så tacksamma för dom smulor vi får ;-)

Ja visst ja, maten. Under operation frystömning hade turen kommit till en del fläsk. Både färskt och rökt så idag blev det hemmagjord ärtsoppa med fläsk. Säkert sista gången innan sommaren. Ärtsoppa är ju kanske inte precis det första man längtar efter en varm sommardag, och jag hoppas verkligen det blir massor med varma sommardagar i år :-)

Vad har vi annars gjort idag? En hel del faktiskt. Flickorna kom och mötte upp mig på jobb och sen var vi på China Wall och åt lunch tillsammans med favoritsonen. Lilla draken gillade kinamat och åt med god aptit.
Efter lunchen körde vi upp och hälsade på Jonna med familj. Så trevligt att träffa dom. Var länge sen. Där bjöds det på fika med glass, men jag tackade stånaktigt nej.

Efter maten ikväll tog jag lilla draken och gick ut på "mellanrundan". B följde inte med idag för han hade fullt sjå med sin stora passion här i livet, att sticka maskrosor. Vi har världens sunkigaste trädgård. Här växer inte mycket, inte ens gräs, det är bara mossa, men vi har INGA maskrosor :-)

Var rädda om er där ute//kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0